JONCTION SALONIQUE-CONSTANTINOPLE J.S.C. (ΕΝΩΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ)

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

ΕΝΩΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ: Στις 10 Σεπτεμβρίου 1892 με αυτοκρατορικό διάταγμα εκχωρήθηκε στο Γάλλο τραπεζίτη της Κωνσταντινούπολης Rene Beaudoay, το προνόμιο κατασκευής και εκμετάλλευσης για 99 έτη του δικτύου, που θα ένωνε τις γραμμές της C.O., Θεσσαλονίκη - Σκοπίων και Αλεξανδρούπολη - Αδριανούπολη. Ο Beaudoay βρίσκοντας κεφαλαιούχους, ίδρυσε την εταιρεία Jonction Salonique-Constantinople (J.S.C.) με δικαίωμα εκμετάλλευσης και κατασκευής της γραμμής Πολύκαστρο - Φέρες. Στην συνέχεια και μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, η J.S.C. καταβάλοντας αποζημίωση στην C.O. πήρε την άδεια και κατασκεύασε τις ενωτικές γραμμές Θεσσαλονίκη - Καλίνδοια και Ποταμός - Αλεξανδρούπολη. Η J.S.C. στην πόλη της Θεσσαλονίκης είχε 2 δικούς της σταθμούς. Ο πρώτος βρισκόταν στην περιοχή, που βρίσκεται σήμερα το αμαξοστάσιο του ΟΣΕ, ενώ ο δεύτερος, ο οποίος εξυπηρετείτο από μονή γραμμή, βρισκόταν επί της οδού Αναγεννήσεως στην διασταύρωση με την 26η Οκτωβρίου. Δικό της σταθμό είχε και στην πόλη της Αλεξανδρούπολης στις βόρειο-ανατολικές παρυφές της πόλης. Μετά το τέλος των Βαλκανικών πολέμων καθώς και του Α' ΠΠ, όπου τα εδάφη όλα περιήλθαν στην ελληνική επικράτεια, το 1921 η γραμμή της J.S.C. αγοράσθηκε από το ελληνικό κράτος και υπάχθηκε αμέσως στο δίκτυο των ΣΕΚ, οπότε και παύει ουσιαστικά η ύπαρξή της J.S.C.