COMPAGNIE GENERALE D' EXPLOITATION DES CHEMINS DE FER DE LA TURQUIE D' EUROPE (ΓΕΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ)

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

COMPAGNIE GENERALE D' EXPLOITATION DES CHEMINS DE FER DE LA TURQUIE D' EUROPE (ΓΕΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ): Στις 17 Απριλίου 1869 υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ του υπουργού δημοσίων έργων Νταβούτ Πασά και του Βαρώνου Maurice de Hirsch ο οποίος ίδρυσε την εταιρεία Societe Imperiale des Chemins de Fer de la Turquie d' Europe. Η εταιρεία αυτή είχε ως έργο την κατασκευή των σιδηροδρομικών γραμμών Κωνσταντινούπολη - Αδριανούπολη μήκους 319 χλμ., Αδριανούπολη - Αλεξανδρούπολη μήκους 149 χλμ., Θεσσαλονίκη - Σκόπια μήκους 243χλμ., Μπάνια Λούκα - Μποσάνσκι Νόβι μήκους 102 χλμ. και Αδριανούπολη - Σεράμπεϋ μήκους 243 χλμ. Μετά το πέρας της κατασκευής, την εκμετάλλευση θα την αναλάμβανε η εταιρεία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων του Νότου. Όταν ξεκίνησαν να γίνονται τα εγκαίνια των επιμέρους γραμμών εντός του 1873, την εκμετάλλευση τελικά δεν ανέλαβε η Αυστριακή εταιρεία αλλά νέα εταιρεία που συνέστησε ο Hirsch η οποία υποκατέστησε την προηγούμενη δική του, με την επωνυμία Compagnie Generale d' Exploitation des Chemins de Fer de la Turquie d' Europe (Γενική Εταιρεία για την Εκμετάλλευση των Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Τουρκίας). Η εταιρεία αυτή είχε ως έδρα το Παρίσι. Ο Hirsch στις 23 Δεκεμβρίου 1879 συστήνει νέα εταιρεία με έδρα την Βιέννη αυτή την φορά, με την επωνυμία Compagnie d' Exploitation des Chemins de Fer Orientaux (C.O.) η οποία αναλαμβάνει εξ' ολοκλήρου την εκμετάλλευση των γραμμών της προηγούμενης δικής του εταιρείας.