ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ - ΦΕΡΕΣ:
Στις 10 Σεπτεμβρίου 1892 με αυτοκρατορικό διάταγμα εκχωρήθηκε στο Γάλλο τραπεζίτη της Κωνσταντινούπολης Rene Beaudoay, το προνόμιο κατασκευής και εκμετάλλευσης για 99 έτη του δικτύου, που θα ένωνε τις γραμμές της C.O., Θεσσαλονίκη - Σκοπίων και Αλεξανδρούπολη - Αδριανούπολη. Ο Beaudoay βρίσκοντας κεφαλαιούχους, ίδρυσε την εταιρεία Jonction Salonique-Constantinople (J.S.C.) με δικαίωμα εκμετάλλευσης και κατασκευής της γραμμής. Η έναρξη της κατασκευής έγινε στις 2 Ιουνίου 1893 και στα μέσα του 1894 η γραμμή είχε φτάσει μέχρι το σταθμό του Νικηφόρου μήκους 211 χλμ., ενώ στα τέλη του 1895 είχαν κατασκευασθεί συνολικά 291 χλμ. Την 1 Απριλίου 1896 η γραμμή του "Ενωτικού", όπως έγινε γνωστή, άρχισε να λειτουργεί σ' όλο το μήκος της, το οποίο ήταν 437 χλμ. Η αφετηρία της γραμμής βρισκόταν δυτικά αυτής, στο σταθμό του Πολύκαστρου, ενώ στα ανατολικά το πέρας της ήταν στο σταθμό των Φερών, βόρεια της Αλεξανδρούπολης. Ο κύριος λόγος για τον οποίο η γραμμή δεν ξεκινούσε, αλλά ούτε τελείωνε στην Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη αντίστοιχα, ήταν η αντίδραση της C.O., η οποία διαχειριζόταν τα οθωμανικά δίκτυα στην Ευρώπη, καθόσον της είχαν παραχωρηθεί προνόμια στους αντίστοιχους λιμένες. Επιπλέον για την μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων από το Πολύκαστρο στην Θεσσαλονίκη και από τις Φέρες στην Αλεξανδρούπολη, ελάμβανε από την J.S.C. ανάλογα κόμιστρα. Στη συνέχεια και μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, η J.S.C. καταβάλοντας αποζημίωση στην C.O. πήρε την άδεια και κατασκεύασε τις ενωτικές γραμμές Θεσσαλονίκη - Καλίνδοια και Ποταμός - Αλεξανδρούπολη. Η J.S.C. στην πόλη της Θεσσαλονίκης είχε δύο δικούς της σταθμούς. Ο πρώτος βρισκόταν στην περιοχή, που βρίσκεται σήμερα το αμαξοστάσιο του ΟΣΕ, ενώ ο δεύτερος, ο οποίος εξυπηρετείτο από μονή γραμμή, βρισκόταν επί της οδού Αναγεννήσεως στη διασταύρωση με την 26η Οκτωβρίου. Δικό της σταθμό είχε και στην πόλη της Αλεξανδρούπολης στις βόρειο-ανατολικές παρυφές της πόλης. Μετά το τέλος των Βαλκανικών πολέμων, καθώς και του Α' ΠΠ, όπου τα εδάφη όλα περιήλθαν στην ελληνική επικράτεια, το 1921 η γραμμή της J.S.C. αγοράσθηκε από το ελληνικό κράτος και υπάχθηκε αμέσως στο δίκτυο των ΣΕΚ. Η χιλιομετρική αρίθμηση αρχικά ξεκινούσε από το σταθμό του Πολυκάστρου, ενώ σήμερα ξεκινάει από την Θεσσαλονίκη.
ΓΡΑΜΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΚΑΛΙΝΔΟΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ - ΦΕΡΕΣ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΤΑΜΟΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΙΣ
ΣΤΑΘΜΟΙ-ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ - ΦΕΡΕΣ