ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΝΑΥΠΛΙΟ (ΑΡΓΟΣ - ΜΥΛΟΙ ΝΑΥΠΛΙΟΥ)

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΝΑΥΠΛΙΟ (ΑΡΓΟΣ - ΜΥΛΟΙ ΝΑΥΠΛΙΟΥ): Στις 19 Απριλίου 1882 υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ του Υπουργού Εσωτερικών Χαρίλαου Τρικούπη και του Ιωάννη Δούμα, διευθυντή της Γενικής Πιστωτικής Τράπεζας, για την κατασκευή γραμμής πλάτους 1 μέτρου, που θα συνέδεε τον Πειραιά και την Αθήνα με την Πάτρα, μέσω Κορίνθου, αλλά και την Κόρινθο με τους Μύλους Ναυπλίου και το Ναύπλιο. Η σύμβαση αυτή κυρώθηκε από τη βουλή στις 22 Ιουνίου 1882 και προέβλεπε τη σύσταση Ανώνυμης Μετοχικής Εταιρείας, με την επωνυμία Σιδηρόδρομοι Πειραιώς-Αθηνών-Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ), η οποία είχε το δικαίωμα της κατασκευής και εκμετάλλευσης της γραμμής. Στις 16 Απριλίου 1886 παραδόθηκε το τμήμα Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο, μήκους 64,422 χλμ., ενώ στις 4 Αυγούστου 1886 παραδόθηκε η διακλάδωση από Άργος μέχρι Μύλους Ναυπλίου μήκους 9,669 χλμ. Η χιλιομετρική αρίθμηση των σταθμών και στάσεως ξεκινούσε από το σταθμό Κορίνθου. Για την διακλάδωση προς Ναύπλιο, η αρίθμηση ξεκινούσε από το σταθμό του Άργους, όπου βρισκόταν και η διακλάδωση. Το 1963 διακόπτεται η κυκλοφορία στο τμήμα Άργος - Ναύπλιο. Το Δεκέμβριο του 2010 σταμάτησε η λειτουργία της γραμμής Κορίνθου - Μύλοι Ναυπλίου και Ναύπλιο, αλλά είναι στα άμεσα σχέδια η επαναλειτουργία του τμήματος Κόρινθος - Ναύπλιο. Το 2011 σταμάτησε και η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών στις γραμμές της Πελοποννήσου (εκτός του οδοντωτού), γιατί το δίκτυο κρίθηκε οικονομικά ασύμφορο να συνεχίσει.

 

ΓΡΑΜΜΗ ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΝΑΥΠΛΙΟ

ΓΡΑΜΜΗ ΑΡΓΟΣ - ΜΥΛΟΙ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

 

ΣΤΑΘΜΟΙ-ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΝΑΥΠΛΙΟ

Κόρινθος

Εξαμίλια

Αθίκια

Χιλιομόδιον

'Aγιος Βασίλειος Κορίνθου (Σταθμός)

'Aγιος Βασίλειος Κορίνθου (Στάση)

Νεμέα

Μυκήναι

Κουτσοπόδι

'Aργος

Δαλαμανάρα

Τύρινς

Ναύπλιον

 

ΣΤΑΘΜΟΙ-ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΡΓΟΣ - ΜΥΛΟΙ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

'Aργος

Κεφαλάρι

Μύλοι Ναυπλίου