ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ - ΚΟΖΑΝΗ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ - ΚΟΖΑΝΗ: Η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Καλαμπάκας - Κοζάνης είναι μια παλιά ιδέα, η οποία παρότι επιχειρήθηκε δύο φορές να υλοποιηθεί, τελικά αυτό δεν κατέστη εφικτό. Στις 27 Αυγούστου 1925 η ελληνική κυβέρνηση υπέγραψε σύμβαση με τη βελγική εμπορική εταιρεία Societe Commercialle de Belgique, η οποία εκτός των άλλων, προέβλεπε και την κατασκευή γραμμής κανονικού εύρους, που θα συνέδεε την Καλαμπάκα με την Κοζάνη. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 1926, αλλά μέχρι το 1932 στρώθηκαν μόνο 17,5 χλμ. γραμμής και κατασκευάσθηκε ικανός αριθμός σταθμών και υποδομών. Οι εργασίες σταμάτησαν, λόγω της οικονομικής κρίσης, που υπήρχε εκείνη την εποχή, ολοκληρώνοντας άδοξα την πρώτη προσπάθεια κατασκευής της γραμμής. Η δεύτερη προσπάθεια ακολούθησε τη δεκαετία του 50', όπου με την στρώση της γραμμής Αμύνταιο - Κοζάνη, το 1953-54 προετοιμάστηκε η στρώση γραμμής μήκους 25 χιλιομέτρων από Κοζάνη μέχρι Σιάτιστα, η οποία δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Τελικώς και η δεύτερη προσπάθεια είχε την ίδια τύχη με την πρώτη. Σήμερα κατά μήκος του δικτύου υπάρχουν αρκετοί σταθμοί "φαντάσματα" καθώς και στηρίγματα γεφυρών και εδαφικές χαράξεις, της υπό κατασκευή γραμμής.

 

ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ - ΚΟΖΑΝΗ

 

ΣΤΑΘΜΟΙ-ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ - ΚΟΖΑΝΗ

Καλαμπάκα

Οξύνεια

Ξηρόκαμπος

Αγιόφυλλο

Καρπερό

Καρβούνης

Μικρό

Καλόχι

Πόρος Γρεβενών

Μικροκλεισούρα

Πασά Γεφύρι

Σιάτιστα

Ξηρολίμνη

Βατερό

Κοζάνη