ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΠΑΠΟΥΛΙ - ΠΛΑΤΥ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΤΑΘΜΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΡΟΧΑΙΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΥΠΑ - ΒΙΒΛΙΑ

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΠΑΠΟΥΛΙ - ΠΛΑΤΥ: Στις 22 Ιουλίου 1909 η γραμμή της Εταιρείας Εληνικών Σιδηροδρόμων (ΕΕΣ) έφτασε στο χωριό Παπαπούλι, το οποίο ήταν το βορειότερο σύνορο της Ελλάδος εκείνη την εποχή, υλοποιώντας τη γραμμή Πειραιάς - Δεμερλή - Σύνορα (Π.Δ.Σ.). Πολλές προσπάθειες για συνεργασία με την τουρκική πλευρά για κατασκευή ενωτικής γραμμής, που θα συνέδεε την γραμμή Π.Δ.Σ. μ' αυτήν της C.O. Θεσσαλονίκη - Μοναστήρι, δεν απέφεραν καρπούς. Με την απελευθέρωση της Μακεδονίας μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους, η γραμμή Θεσσαλονίκη - Μοναστήρι βρισκόταν σχεδόν όλη εντός της ελληνικής επικράτειας. Μ' αυτά τα δεδομένα στις 12 Ιανουαρίου 1914, υπογράφηκε σύμβαση στο Παρίσι μεταξύ του πρεσβευτή της Ελλάδος και του προέδρου της γαλλικής εταιρείας Batignolles, για την κατασκευή ενωτικής γραμμής μεταξύ των σταθμών Παπαπούλι και Πλατύ. Στις 26 Μαΐου 1916 γίνονται τα εγκαίνια της σύνδεσης στο Πλατύ. Στις 15 Ιουνίου 1916 αρχίζει η εκμετάλλευση της γραμμής Παπαπούλι - Κατερίνη και μετά από μεγάλη καθυστέρηση, λόγω της χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου από τις συμμαχικές δυνάμεις κατά την διάρκεια του Α' ΠΠ, στις 14 Μαρτίου 1918 αρχίζει και η εκμετάλλευση του τμήματος Κατερίνη - Πλατύ. Μ' αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική σύνδεση των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδος.

 

ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΠΑΠΟΥΛΙ - ΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΤΕΡΙΝΗ - ΠΛΑΤΥ

 

ΣΤΑΘΜΟΙ-ΣΤΑΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΠΑΠΟΥΛΙ - ΠΛΑΤΥ

Παπαπούλι

Πλαταμών

Σκοτίνα

Λεπτοκαρυά

Πλάκα

Λιτόχωρον

Δίον

Μαυρονέριον

Κατερίνη

Κορινός

Αλυκή

Πύδνα

Μακρύγιαλος

Μεθώνη

Νέα Αγαθούπολις

Αιγίνιον Κολινδρός

Αλιάκμων

Πλάτανος Θεσσαλονίκης

Κορυφή

Πλατύ Ημαθίας